Footloose, footloose!

2009-04-26 @ 02:40:21 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Den finns spontant, sen finns det ju spontant med stora bokstäver. En aningen påtvingat kan man kanske också kalla det. Pratar såklart om min, Tonis och Tess fredagskväll... Innan KFUFs sista barnkalas kom Carro P och Therese till Lyngby för att baka tårtor, dessutom serverade de lunch direkt från bagels! Så efter att vi käkat och tittat på Carros hårda slit med vår häst-tårta hade de brådis iväg men vi sa att vi kunde ses senare för att fixa inför lördagen och kanske mysa till det lite efter. Då jag åkte hem till Tess vid 10 tiden möttes jag av en sugen Toni som frestade med utgång men inget bestämdes och hennes humör dalade plötsligt neråt och iden lades ner. Innan vi packade ihop och de traskade ut genom dörren körde jag en direkt pik "ok, så kvällen avslutas här dårå..?" och Antonia idiotförklarar mig direkt medan hon knyter skorna och jag ringer då in min lilla mamma för att be henne komma och hämta mig. Men självklart, 20 över tolv, precis innan min skjuts hem anlänt ringer Antonia som nyss är hemkommen och gnäller om att hon vill festa. Klart röstade jag ner det med en djup suck och jag och Therese byter "typiskt henne-blickar". Men efter att ha hört hennes snilleblixt-plan var jag ändå tvungen att henka på, klart drogs Tess med, bara för att det var så dumt! Så medan vi skrattade åt oss själva åkte Tess med mig hem och där stod redan Toni i köket och väntade på oss. Snabbt som tusan plockade jag på mig det jag behövde till morgondagen och sen satte sig Rally Kalle bakom ratten och tog oss hem till Therese på ca 10 min! På kanske 20 minuter hade vi tvingat i oss en rälig blandning på jag vet knappt vad och var på väg in till stan, klockan var ca 2. Medan jag och Therese levde på vår övertrötthet hade Toni otroligt nog lyckats bli rund om fötterna. Anledning? Övderdosering av Panodil... Så blev det mest att vi gick runt och pratade med lite folk och åt pasta för vi pallade ju faktiskt inte hosta upp pengar för att komma in någonstans, förutom Rally Kalle dvs. Kvällen var väl ganska onödig egentligen... Men ändå kul! haha. Kan ju tillägga att vi försov oss lördag morgon sen..

Vi ses
/M


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback