En bra helg!

2009-04-05 @ 21:48:21 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Den här helgen har varit så härlig :) Jag har umgåtts med mina kära vänner i vårt underbara väder och det har varit riktigt trevligt må jag säga!

I fredags låg vi och gnabbades i tiviloparken med lite jordgubbar och vindruvor i ett par timmar medan vi försökte få lite färg på kinderna. På kvällen kom Antonia invaderandes på mitt rum när jag tog en tupplur och började gasta och gorma om att jag inte kunde ligga och sova, klagade på att mitt rum var stökigt och att vi skulle gå ut och njuta av kvällssolen. En spännande väckning och måttligt yrvaken fick jag dra mig upp ur min säng! Sen hade vi en lugn kväll med lite film och sånt :)

Vid ett i lördags åkte jag hem till Bellis där vi låg och sola för fullt fram till tre då vi tog cykeln till fotbollsplanen för att titta på de andra när de spelade match. Kanske något förvånande att jag och bella, som inte gillar fotboll, gör sånt frivilligt men det var lagom underhållning medan man njöt av solen iaf :) (fast det var nästan så jag kände att jag saknar fotbollen lite...) Efteråt spånade vi på något att göra och det blev att jag, bella och Sara tog en tur till t-parken. Vi fixade fram lite filtar och något gott sen körde vi. Satt där i någon timme för att mysa och skrattade åt Björn Gustavssons roll som Benjamin. Sen var Sara tvungen att pysa, då ringde vi in Toni istället som kom och mötte oss på bagels uteservering, även Ralle och thulle kom dit och käka vilket blev trevligt. Lite innan nio reste vi på oss och jag & toni tänkte då att vi kunde ta ett bio besök. Fast under tiden vi stod i biljett kön kom vi överens om att hyra en riktigt chick-flick istället och se hemma hos henne! Efter filmen körde vi in till stan igen för att vi skulle hälsa på Bella som var på någon fest i vä men hon hade visst redan stuckit så vi fick göra om våra planer! Istället tog vi en runda på stan och satte oss på Taste i någon timme för att titta på folk och snacka lite, därefter körde vi ut till natt-cafeet för att ta en latte och en liten bit mat innan vi skulle kila hemåt vid typ halv tre. Det var en riktigt härlig, spontan dag :)

Idag däremot, då hade ju solen försvunnit tråkigt nog! Spenderade förmiddagen hos Antonia och var sen hemma i ca en halvtimme innan Isabella plockade upp mig igen eftersom vi skulle till ripa (crossbanan) och titta på Ralle när han tävlade. Riktigt, riktigt kallt var det eftersom det blåste så! Men det var kul att titta på, faktiskt! :) var hemma igen vid 4 då jag snabbt kröp ner under täcket för att söka värme, självklart somnade jag. Ikväll har det blivit lite plugg och känner att jag måste lägga på ett kol nu. Men det känns gött att ha lov iaf!

Förresten så kom våra studentmössor i fredags, sjukt fint!

Vi ses
/M


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback