I'm exited!

2009-08-03 @ 18:05:08 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Hola chicas y chicos!
Tänk, den frasen fick mig att få rysningar en gång i tiden. De orden innebar nämligen att det väntades en och en halv timmes spanska lektion med en lagom barsk lärare som inte höll av mig så värst. Vi klickade aldrig. Så tanten gjorde mig en gnutta nervös. Fast jag gjorde nog henne lite nervös med så.. Eftersom jag besvarade henne med likgiltighet.  Hehe, åh vad jag njöt då. Fast mycket spanska lärde jag mig tyvärr inte. Dumt, I know. Men det är lätt att vara efterklok.


Min helg har varit kalas, egentligen bokstavligt talat. Syster kom hem i fredags vilket alltid är trevligt. Har sett mycket av syster på sistonde, det gillar jag! Anledningen till att hon drog sig ner till Skåne berodde på farmors 75-års kalas. Familjen agerade köksperonal hela kvällen, farmor blev så stolt. Kanske inte låter jätte spännande, det var det inte heller. Men det var trevligt med lite kvalitetstid med systra min och desutom hade stockholmssläkten med sig min favorithund, Mimmi. Jag är oftast inte vad man kallar en hundmänniska, men den där skulle jag gärna kidnappa!
 
Åh vad skön solen var i lödags, jag blev en gnutta kinkig när jag kom på att jag behövde leta mig in till staden då. Skulle köpa gemensam present till Toni och en blomma till Susanne eftersom hon bjudit över oss för att fira de båda på kvällen. Måste säga att jag hade en mycket trevlig kväll, blev så glad över att träffa alla mina vänner. Det var ett tag sen..
Sen bjöd söndagen på en baksmälla.. och farmor på mat. Sa sen hejdå till Stockholm.


Men.
Så, jag har bestämt mig. Jag ska lära mig spela gitarr!
Jag satt och filosoferade under gårkvällen och råkade titta bort mot den gammla gitarren. Där stod den och dammade i sitt hörn. Sågs så ensam ut. Så plötsligt sa en röst innom mig - Nä, nu är det dags!
Jag ska äntligen ta tag i det där som jag har funderat på i så många år. Cuz when I finally set my mind to something - bewere! Jag satt uppe halva natten och laddade hem något fyndigt program och läste och tittade och testade. Med ett nöjt leende. Måste in till stan och köpa nya strängar imorgon bara.
Innan skolstart ska jag kunna spela gitarr. Gitarr är coolt.


Nej, nu måste jag ut och röra på mig! Jag älskar min nya drivkraft.
I'm a rising star
/M

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback