Sommar!

2009-01-31 @ 13:38:41 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Nu har febern mer eller mindre lagt sig och jag börjar känna mig frisk, tack och lov... Men nu lider jag av något annat - tristess! Det kliar i hela kroppen efter att få göra något, om det inte vore så kallt skulle jag gå ut och gå. Jag är så trött på den där kylan! Försvinn, nu!

Åh vad jag längtar efter sommaren! Jag håller på att dö, för det bubblar så i kroppen. Hela den här veckan har jag tänkt på hur mycket jag vill ha sol, lätta kläder, bli brun, få guppa i poolen, äta färska jordgubbar och så vidare och så vidare..! Och ååh, sommarkvällar! För mig finns det inget bättre än en fin sommarkväll, det är mysigaste jag vet! Tänk, en varm kväll när himmeln är sådär jätte fin då solen håller på att gå ner och himmeln är helt orange/rosa, hela jag bli glad varje gång jag ser det. jag älskar det! :)

Just nu tänker jag mig detta scenariot: Det är en ledig dag, låt säga en lördag. Vädret har varit kalas så man har spenderat hela dagen med att ligga på stranden/hemma i poolen med något trevligt sällskap. Det börjar dra sig mot kväll och man känner sig ganska trött och seg (som man oftast gör efter en sol-dag) men på ett mysigt vis. Man känner lukten av grannarnas grillar som tar fyr runt om. Man står tittar hur brun man har blivit (förhoppningsvis har man inte bränt sig eller har fått tex goggel-bränna) innan man springer igenom duschen. Väl ute, härligt väldoftande, drar man på sig något sött och luftigt för att någonstans i Sverige vankas grillkväll, vem vet, kanske rent av i Lyngby? Och kvällen spenderas med härligt gäng människor där skratt och mys är nyckelorden. Mörkret drar in, även kylar börjar kännas av men det löser man med filtar och så sitter man ute ett tag till och tittar på de alla miljoner stjärnor som förhoppningsvis tittar fram. Ja, och sen framåt kväll då kylan har dragit in ordentligt och tröttheten börjar bli oundviklig, åker man hem. Sen går man och lägger sig, och känner sig sådär härligt lycklig! :) Det är en perfekt kväll för mig, härligt soft, med trevligt folk och massa mys!



Det som främst åkallade min infernaliska längtan var att sitta och klicka runder på en massa sommarkläder på H&M, just nu ångrar jag det. Jag börjar klättra på väggarna om det inte blir sommar snart! Men jag vet iaf vad jag skulle velat ta på mig ifall ovanstående vore verklighet.







Ni vet inte hur ledsen jag känner mig över att det bara är januari!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback