And the winner is...

2009-06-29 @ 00:27:40 Permalink Mitt Liv Kommentarer (1) Trackbacks ()

Min framtid är nu bestämd.

I måndags bestämde jag mig för att det var dags att börja träna igen, på väg till bussen slog det mig att jag gick förbi postlådan... Något motvilligt stoppade jag ner handen och började bläddra bland breven, där var det. Kände igen den stora loggan direkt. En stor klump kom sakta vandrande för att slå sig till ro i magen medan hjärtat började slå något snabbare. Med ett hårt tag om det lätta kuvertet fortsatte jag min marsch till busshållplatsen och ställde mig och väntade otåligt på att få komma in i bussen. Mitt hopp om att komma in i malmö försvann direkt efter intevjun så det var nu eller aldrig - vilken karaktär skulle jag få anta mig den kommande hösten, ambisiös student eller soffpotatis? Som lovat tog jag upp telefonen och knapprade in nummert till Antonia och berättade i en något plågad ton att Osby brevet var här. Med orden "andas! Jag är här med dig.." övertalade hon mig att faktikst öppna det. Knappt kapabel till att läsa började ögonen något nervöst flacka över pappert och fick syn på den avskillda meningen som skulle avgöra min framtid: Du är antagen till denna utbildning. stod det och i en lättad pust berättade jag att jag kom in!! Med en skrikande vän i örat tårades ögonen något och mina händer började konstigt nog skaka ännu mer. Det var ett känslorus av lycka, lättnad och stolthet! Fan vad gött!

Åh vad skönt det känns! Tänk att jag, Anna Maria Ohlsson, vet vad hon vill med sitt liv och har faktikst ta tag i det också.  Det har en märklig klang i det hela. Det var oväntat.
Den 31 augusti börjar allvaret. Jag är spänd, samt en aning nervös.. Om två år kommer jag ut i världen som färdig marknadsförare/försäljare.. får vi hoppas på iaf!


Hey, I'm om my way!

VI ses
/M

Kommentarer

Postat av: caroline

Tösabit , du har blivit kass på att uppdatera ! ; )

2009-07-14 @ 09:34:04
URL: http://caroolineee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback