En välbehövlig Maria-dag

2009-03-01 @ 18:37:18 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Åh vad uppskattad helgen har varit!
Bered er nu när jag ska berätta vad jag har gjort...: Ingenting! haha!

Igår var det den 28 februari vilket är Maria-dagen (dvs att jag hade namnsdag) så därför tänkte jag, om det nu faktikst är Maria-dagen så ska jag ha en Maria-dag! Därför spedenrade jag lördagen med att bara ta hand om mig själv vilket jag kände var välbehövligt efter en stressig vecka som jag för den delen inte är särskilt nöjd med. Jag var desutom ensam hemma större delen av dagen vilket jag även uppskattade! Jag tog en lång sovmorgon med Östen brevid mig sen drog jag mig upp och tog på mig något mysigt så begav jag mig ut på en lång promenad i Lyngbys sköna natur. Väl hemma bestämde jag mig för att ta ett långt bad, kom på att vi använder ju verkligen aldrig det där badkaret! Så där låg jag tills jag hade sjungit mig hes! Min hals är faktikst inte är riktigt okej än efter all sjuk-tid... Sen gjorde jag något jag inte gjort på så himla länge, rita! Minns inte sist jag tog tag i pennan och jag förstår inte varför. Jag som tycker det är det mest avkopplande i världen! Desutom är det kul :) Kan sitta i timmtal med en fjuttig liten bild, jag är ju så petig när det gäller sånt.. Men jag antar att jag har lagt den kreativiteten på annat, t.ex. i vårt företag. Hur som helst så hade det blivit kväll, då gosade jag ner mig i min röda soffa och tittade på lite snyft filmer med en godispåse brevid mig som min mamma hade varit snäll och köpt till mig innan de åkte iväg på bio. Sen klockan tre inatt vaknade jag och hittade mig själv på toagolvet där jag tydligen somnat brevid östen, haha, hoppsan! :) Mäktigt ont man får överallt av att sova på stengolv.. Hur som helst, jag gillade min Maria-dag!

På tal om att tycka om, måste jag berätta om fredagen. Det blev en tidig morgon då vi skulle befinna oss på C4 idéforum klockan halv åtta där vi först blev bjudna på en liten frukost buffe (vi var  visserligen lite senare pga. dåligt lokassinne.. ). Kockan åtta drog föreläsningarna igång, vi var nr två av tre på schemat. Med på mötet var ca 20 äldre män som var någon form av uppfinnare tror jag, som vi då körde igenom en liten presentation av vårt företag inför. Det gick skit bra! Tyckte faktikst att det var väldigt kul! Så pass bra så att ideforum gärna ville starta ett sammarbete med oss! Jag fick dessutom känna mig lite viktig och utbyta visitkort ;) Tekniken svek oss dock lite under får fina Power point presentation så humorn som var tänkt blev ju lite misslyckad, men men :) 
                                                 
Historiaprovet behöver vi ju inte prata om, bara att jag hatar Mats prov. De är alltid sjukt svåra och jag får alltid samma prestationsångest när det gäller något Mats ska ha in och rätta. Fick total black out. Fan.. Var måttligt sur på mig själv när jag gick på stan efter skolan, tänkte köra lite tröst shopping, men hittade inget trevligt. Sov sen bort halva fredagen, väcktes halv åtta. Vilken tur att man har en snäll mamma som hade varit och fixat gott käk och desutom hämtat mina skor som jag klickade hem förra veckan. Då blev jag storm förtjust :) Jag har ju alltid (som många andra tjejer) varit sko-fantast. Jag är ju inte den som blir kär särskilt lätt, förutom i skor! Den här gången i ett par 11,5 cm höga platå pumps.. Dom är härligt ful-snygga och desutom sköna - precis som jag vill ha det! haha :)

Vi ses
/M

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback