Helt slut..

2009-03-09 @ 00:17:11 Permalink Mitt Liv Kommentarer (1) Trackbacks ()

Slitsam dag!

Idag var dagen. Vi, dvs i kalasfabriken UF, hade vårt första barnkalas att arrangera! (vi var dock två man kort då både Therese och Toni göttat sig i skidbacken..) Efter en veckas planerande och fixande med inhandling och gårdagens tårtbakande så var vi redo. Klockan 10 hämtade Jenny först upp mig och sen vidare till Öllsjö där Carro P även hoppade in. I en lagom fullpackad bil började vi även fylla upp med ballonger som senare skrämde halvt ihjäl oss då de sa PANG! Mitt hjärta, åh mitt hjärta... Vid halv 12 var vi framme i Dalby där vi fick komma in i lokalen och började ställa iordning bord,stolar, dukning, pynt etc. Även matlagningen kom igång. Ca 12.00 anlände barnen, 14 stycken för att vara exakt. Egentligen skulle det komma 24 men så blev inte fallet, vilket vi kände var ganska tur! Men dagen gick relativt felfritt, vi hade koll på läget. Det blev mat, det blev lek, det blev tårta och det blev lite till lek. Barnen verkade ha kul! När klockan hade slagit halv fyra började föräldrarna komma och antalet barn minskade snabbt, så var det bara det mest spännande kvar.. städning.. Men det gick ganska snabbt så vi var därifrån lite över 4, härligt döda. Det är helt galet var små 8 åringar kan låta och springa och klänga och.. ja! Missförstå mig inte, det var ju väldigt kul men jösses vad slut jag var när jag kom hem! Nästa kalas är om två veckor.. då är de 4 åringar.

Jag hade en del läxa som jag inte hunnit med över helgen, orkar man nu? nej. Godnatt!



Vi ses
/M


Kommentarer

Postat av: jenny

haha. lite fel på tiderna kanske? barnen kom halv ett och gick hem halv fyra lilla gumman ;)

2009-03-09 @ 17:11:14
URL: http://mittheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback