Vifta på svansen!

2009-05-22 @ 07:33:28 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Då kan man checka av sista 3:3n med!
Onsdagen hade höga förväntningar vilande över sig, dumt, för det är ju sällan ens föreställningar verkligen uppfylls. Visst var det kul stundvis, jag skrattade och trivdes absolut med folket jag var med. Men jag var klen efter alldeles för dålig sömn och mycket stress efter SH arbetet. Med andra ord var jag tyvärr inte riktigt på G hela kvällen!

Jag hade bjudit över mina käraste vänner till Lyngby på för-förfest vilket alla utom Therese gillade (gick inte att separera henne från fotbollen). Visionen var: grill-chill, vinet skulle korkas upp, lite kostym fixande, singstar, prat osv. Tjej-mys sammanfattar det hela. Dock var vi ganska sega. Antonia medverkade tyvärr inte så värst mycket de första timmarna då hon satt på kontoret och pluggade, vi såg detta som anledningen - en Antonia drar alltid upp stämningen - hon är trots allt en galen flicka, och det är det vi älskar med henne. Vid tio tiden kände vi oss redo för att åka in till stan där det var Österäng förfest, visst har det en härlig klang? "oh ah ohare, vi är Österängare" ekade över halva Kristianstad. Där värmde vi upp tillsammans med en massa välkända ansikten, senare bar det av till Class där vi sprang direkt in på dansgolvet och jag började vifta på svansen!

Nackdelen med 3:3 är att förhållandet på dansgolvet blir något utöver det vanliga, i negativ bemärkning. De flesta är odrägligt fulla och dansgolvet blir något man får inta på egen risk. Människorna är helt galna och hänsynslösa vilket blir extra jobbigt om man endast är 150 skitar hög. Jag slungades fram och tillbaka som om jag vore kulan i ett flipperspel. Obehagligt. Desutom en aning panikartat då jag kom bort från mina vänner och faktiskt fastnade i mitten där jag fick ta ett 20-tal ordentliga stötar innan jag lyckades få någon som helst kontroll över vart min kropp var på väg. Jag var inte bara osynlig, för ingen verkade ens kunna känna min existens! Kastade därefter in handduken och gav upp nöjet med att studsa runder med mina vänner den resterande delen av kvällen, dansgolvet var uppenbarligen ingen plats för mig. Folkhav är en miljö jag sällan trivs i.

Okej, ny lek. Hur många blåmärken tror ni nu att jag kan ha lyckats dra på mig under kvällens gång? Gissningslekar är skojiga.
Facit hittar ni längst ner.


Jag bar en sibirisk tiger-matta från IKEA med en spännande grön färg som framsida (undersida) och en härligt lurvig rygg, svarta Nike skor och de smycken jag alltid bär (klockan och Gert-halsbandet). En förträfflig outfit!
Under kvällens gång döptes tiger huvudet till Ludvig och ibland kallades det även Wilma.

   
  




Rätt svar: ca 8 + rivmärken
Livet som student är farligt.

Vi ses
/M


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback