studenttider

2009-05-28 @ 22:25:38 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Här sutter jag med hela håret upprullat i papiljotter! Kan tala om för er att jag är ruskigt söt. Moster Åsa ville testa balfrisyrer så jag fick tappert ställa upp, trots att jag är ganska trött och orkar egentligen inte vara social. Men det är bara att nicka och se glad ut, sen ska jag gå och knyta mig.

Vilka humörsvängningar vårt väder bjuder på! Först ser det ljust ut trots lite blåst, så busas det till med en massa regn för en kort stund innan det klarnar upp och man får upp hoppet igen. Men så plötsligt är vädret lika deprimerande som en mörk vinterdag och det stormar på. Sol? regn? värme? blåst? jag blir förvirrad över vilka kläder jag ska slänga på mig och om jag behöver ha med mina solglasögon eller inte. Ah, dessa problem livet bjuder på. Man har det inte lätt!

Men nu vill jag inte klaga på livet, saker och ting är ju inget annat än på topp. Det är illa om man klagar runt studenttider. Gårdagen var exempelvis himla trevlig! Spenderade dagen med Tess och Sara i stan för att vi skulle ta tag i det där med att införskaffa grejer till skattjakten då vår utklädnad är mycket spännande och klurig. Vår fantasi är där inget fel på, jag gillar det! Men humorn bakom ligger på en ganska torr nivå. Hur som helst så blev det inte mycket fjäder letande utan vi fastnade i diverse sko och klädaffärer istället, suprise suprise! Men ingen av oss är särskilt tät för tillfället, kontot är ganska tomt, så mycket shopping blev det inte - bara trånande..


Var hemma en snabb runda för att springa genom duschen osv. sen bar det av in till staden igen eftersom vi skulle ut och äta med klassen, kära SP3B, på Taste. Det var en bra idé av oss. Kanske något uppdelat men ändå trevligt och mätt blev jag! "Vi 5" reste på rumpan först för att dra igång andra akten för kvällen, att åka hem till Tess för att titta på fotbollen och dricka lite vin. Jag var pepp men tyvärr satt där två pers och halvsov i soffan, men efter en briljant ide att leka charader blev stämningen bättre. Charader kan vara så himla kul! Speciellt om man blivit lite extra glad och fnittrig efter några glas! Väl färdiglekna så bar det av till nästa destination, banken. Kul kul, klagar inte på kvällen. Så övernattade jag & Toni hos fröken Therese, de klagade visst på min cykling på vägen hem, äh...

vi har haft en bakis dag tillsammans, gjorde ont i håret då vi vaknade. I gårdagen kläder, härligt fräscha alltså, var vi en runda på maxi och köpte det vi skulle gjort  dagen innan och har haft det som lagom idiotterapi/underhållning att klippa och klistra med detta under dagen.

Nu sitter jag här, härligt söt!

Imorgon blir det att ut och äta med företaget, det lär bli gött! :)

Vi ses
/M


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback