CAUTION!!!

2009-10-05 @ 07:44:24 Permalink Maria Fundrar Kommentarer (0) Trackbacks ()

Vid försök att beträda vår tomt sker på egen risk!
Se upp för fallande föremål!
Bär gärna hjälm!


Som sagt, det är höst. Med hösten följer en viss procedur - de där träden och dess grenar ska tappa sitt vackra yttre, sitt pynt, sina löv och de där andra atteraljerna. För att därefter kallt få genomleva två långa årstiders nakenhet, totalt blottade.
Ja jag hade då inte velat vara ett träd.

Nu är alltså en tid som jag aldrig har tyckt om, världen ser tråkigare ut. Grådassiga träd och högar av löv på marken.
Och vädret är sämre, regn och blåst. Blåsten ogillar jag mest, för när det blåser så blir det mer eller mindre livsfarligt att ta sig till och från vårt hus. På vår parkering står där nämligen ett stort kastanjeträd... Kastanjer är relativt stora och hårda. Och när tyngdlagen tar ut sin rätt så..

Jag hör de dunsa på taket då och då...
snart är det min tur,
mitt huvud är nästa mål...

Så är det alltid.

/M


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback