Första tentan

2009-09-23 @ 20:04:32 Permalink Mitt Liv Kommentarer (3) Trackbacks ()

I fredags när man var på väg hem hade man en så skön och befriande känsla som sköljde över en, den första tentan var avklarad. Det var riktigt skönt! Man kunde pusta ut och klappa sig själv på axeln.

Tenta NR1 är inget kul att förbereda sig för, man har ju inte den blekaste angående upplägget på tentan. Så hur pluggar man? Hundratals frågor sipprade runt i mitt huvud och nervositeten kröp sig allt närmare inpå..
Om det är något jag är bra på så att det att stressa upp mig själv,
en ganska negativ egenskap. Men jag är lycklig ändå.

Fast bara för att tentan är avklarad så betyder ju inte det att faran är över.. Istället börjar man tänka på hur det gick för en. Det kändes väldigt bra.. men tänk om..?
Precis, man gräver sin egen grav. Dumt.

Så idag, sanningens ögonblick, det var dags att få tillbaka sitt resultat! Jag gillar sällan den biten, jag kände av klumpen i magen! Jag tror att jag körde en blygsam blunda-med-ena-ögat-och-kisa-med-det-andra-titten när jag väl fick knippet papper framför mig.. sött.
Men, självklart. Det hade gått kanon! VG i första kursen? Man tackar och bockar! Bra start.
(VG är högsta betyg)

                                  Och det här är mitt sätt att uttrycka mig på,
                               en bild säger mer än tusen ord, som man säger..
             

Nu är alltså nästa kurs redan igång, civilrätt och affärsjuridik är namnet på mina böcker. Detta kommer att bli betydligt tuffare!
Den 12 okt är det dags igen. Wish me luck.

Där hade ni en liten update om mina pluggäventyr. Hoppas det smakade.

Vi ses
/M

Kommentarer

Postat av: Sophia

Men inte behövde du vara orolig. Det behövde ju nästan ingen. Skitbra jobbat!

2009-09-23 @ 22:20:23

Postat av: antonia

GRRAAAAAAAATTISS :D :D :D fan bra jobbat! keep up the good work :D :D

2009-09-24 @ 20:28:36

Postat av: Maria

Hehe, Tack :D

2009-09-29 @ 22:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback