Klassfest

2009-09-05 @ 15:54:02 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

På torsdag äts det ärtsoppa, på lördag är det fest, men fredag är ändå den dagen som känns bäst.. Är det inte så man säger?

Min fredag
Det var en tidig morgon, jag tittade ut och tänkte höst. Mörka, mysiga kläder på alltså. Jag cyklade rakt in i ett regnväder då jag var på väg upp mot busshållplatsen, typiskt. Mina ögon var tunga och jag kände att kroppen rörde sig segt, jag satt redan då undrande, inte skulle detta humör dominera under dagen? Det var ju klassfest!

Jag försökte verkligen att både se och verka pigg, men hade svårt att koncentrera mig och höll tillbaka i diskussionerna. Jag fick klappa mig lite lätt på kinden och säga till mig själv, skärpning! Men bara diskret.
Så kom lunchen. Funderade på om det var mat jag behövde? Hade missat den biten på morgonen. Mat och kaffe. och Eureka! Jag tycktes märka av en viss form av energi komma krypande lite lätt och munnen fick allt mer fart, vilken lättnad.

Så var klockan tre, då var skoldagen slut och bakom mig skreks KLASSFEST! haha. Vi gick i en samlad trupp bort till Mirrel, det såg nog ganska sött ut. Snokade såklart runt lite i lägenheten och slog oss sen till ro i vardagsrummet innan vi började diskutera vad vi skulle äta. Det slutade med att vi delade på lite pizza. Sen satt vi där. Pratade, berättade historier, skrattade, trollade.. Klassfest? Kanske inte, mer klassträff. Men jag hade trevligt! Härliga människor. Tyvärr hade min trötthet kommit tillbaka, det fick jag pikar på också. Men nästa gång!

Var hemma vid 8, med lite kramp i benen. Varför får jag alltid cykla i motvind? Alltid. Det kändes i benen att jag är envis. Väl hemma tog jag och mamma bara oss ett glas vin, satte oss och tittade på brokeback mountain sen slocknade ljuset..

Så vaknade jag. Det var morgon. Aj, min nacke..? Vad är detta för mjuk vägg..? En soffrygg.. Jaha..

Ska åka och jobba nu, är numera städtant på Bengt Dahlgrens kontor.

Vi ses
/M


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback