Skolstart

2009-09-03 @ 20:09:15 Permalink Mitt Liv Kommentarer (2) Trackbacks ()

I måndags gick startskottet! Det var dags att ta sig till Osby.

En aning nervös men också förväntansfull Maria vaknade tidigt i måndags morse, innan klockan ens hade ring, och jag drog mig upp för att försöka göra mig representabel inför denna dag. Min första skoldag.

Tro det eller ej men dagen var faktikst efterlängtad. Att få börja något nytt, träffa nya människor, få känna att man gör något meningsfullt. Jag kliver alltså in i mitt nya liv med stor optimism och motivation. Välkommna, känslor. Ni får gärna hänga kvar ett tag till.

Så, de första dagarna?
Började halv tio i måndags där jag hann in i hörsalen med två minuter tillgodo. Tåget var självklart en halvtimme försenat så där satt jag i hässleholm och fruktade att komma försent, första dagen.. Det hade varit tråkigt! Om man bara hade tagit det där körkortet.. Men det kommer, det kommer! Att ta sig till Osby tar ju ett tag i dags läget, ca 2 timmars pendlande. Cykel, buss, tåg, byte, tåg. Men det har än så länge visat sig vara värt det :)

Första dagen innehöll morgonfika, allmän information, presentationer av diverse föreläsare.. och hela den biten! Klassen fick också presentera sig själva, det var då jag märkte att jag verkat hamna i en härlig klass! :) Jag blev glatt överraskad när det visade sig att verkligen alla kunde bjuda på sig själva, så det har skrattats en hel del! Alla är väldigt framåt och glada, så jag trivs verkligen jätte bra! Jag tror att detta kan bli två bra år!

I tisdags hade vi våra första föreläsningar, den andra väntar imorgon (Går nämligen bara tre gånger i veckan, 09.15-15.00) Första kursen är projektledning, med vår väldigt härliga lärare Per som alla verkar ha fattat tycke för. En 65(?) åring som har en fantastisk entusiasm till allt han pratar om, det får en att le! När jag blir äldre vill jag vara som Per, haha :)

När jag kom hem till kristianstad igen i tisdags skulle jag egentligen träffat tess men hon jobbade viss fortfarande, så jag ringde Stoffe och tog en kaffe med honom och när jag berättade att jag verkligen är glad jag var över att börjat skolan så tittade han lite konstigt på mig. För jag har varit på ett toppen humör! Och med bra humör kommer energ, och då behöver man träna! Så även träningen har kommit igång igen. Härligt! :)

                                       


Om 15 dagar väntar min första tenta! Snabba ryck i Osby!
Så jag bör gå och läsa lite i min bok nu!

Vi ses
/M




Kommentarer

Postat av: Anonym

hejsan! blir varm i hjärtat när jag läser ditt inlägg, är riktigt glad för din skull och vilken bonus att klassen verkar toppen :) det löste sig för oss bada tillslut iaf, precis som det allt gör ;) plugga pa duktigt nu sa att det blir ett gott resultat pa din första tenta. ps. jag kom nyss pa vad jag ska ge dig i julklapp, den är klockren ;) :)

2009-09-03 @ 20:42:29

Postat av: antonia

ops! det var fran mig :P

2009-09-03 @ 20:43:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback