Ödets ironi

2010-12-20 @ 18:06:49 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Klockan var 10.20 och det hade precis slutat snöa. Jag satt vid mitt skrivbord och fick en snabb glimt av min telefon, då slog det mig att jag hitintills endast fått interna samtal. Det kändes ganska skönt tänkte jag. Precis ringde det! Som ödets ironi stod det externt samtal på skärmen.

Samtalet var ifrån Rumänien, jag lyssnade tålmodigt på hennes ärende och försökte tolka hennes engelska. Jag försökte behålla lugnet, att hantera kunden, detta var ett ärende som skulle hanteras av Customer Service hörde jag. Allt jag behövde göra var att koppla bort samtalet till den andra avdleningen. Det var allt. Men så slog det mig att jag aldrig fick någon kortnummerlista - och ingen hade lärt mig hur jag kopplar!

Jag sprang snabbt över till min chef som tittade lite förvånat på mig när jag bad om hjälp. Han visade snabbt och jag fick bort kunden från mitt öra. Det var över. Jag löste det, inte så smidigt, men jag löste det. Jag har i vilket fall som helst haft mitt första utlandssamtal nu. Det gjorde mig lite nöjd.


Note to myself: Se upp med vad du tänker på.  Och byt ringsignal på telefonen.

Vi ses
/M

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback