Snö

2010-02-22 @ 21:39:57 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Syster-yster har åkt hem till Götet igen, det gäller alltså lugn och frid i Ohlsson-huset igen. Östen kan sova lungt utan att bli våldskelad och mina föräldrar kan även andas ut. De har nämligen lite problem med att se/höra skillnad på oss. I dont get it... Jag kan nämna en hel drös med olikheter mellan oss. Fast okej, vi rör oss ganska lika dant. Pratar relativt likt... Har samma hårfärg...
Men längre än så tycker jag inte att vi behöver ta det.

Det var fint att ha syster på besök, har varit en ganska gemytlig helg. Jag, Malin och pappa hade ett dags projekt som innebar att skotta snö halva lördagen. Grannen smög sig då på och skulle snacka. Det är ju inte så ofta vi hittar på aktiviteter här utanför. Ni anar inte vad nyfikna grannar vi har. Som hökar.

Men som en icke-skidåkande familj blev det lite svårt med det där med vinterkläder. Men som min mamma säger - man vet aldig vad man kan trolla fram från sina gamla gömmor! Till mig fann man då ett par av pappas gamla regnbyxor, i en härlig djuphalvsblå färg med en ABB logga på ena låret. Jag var så snygg i dessa pösiga jättebyxor - nerstoppade i mina boots/stövlar så de hängde över. Det var bara en sylvester som fattades, för jag såg ut som en fiskare. En felplacerad fiskare.



Man tager vad man haver, som man brukar säga.

Mina regnbyxor höll iaf det våta borta när jag och min 24-åriga syster började leka i snön. Efteråt såg det ut som en björn varit och besökt vår trädgård och rullat runder lite här och där. Men ingen fara, det var bara två små netta töser. Det hela avslutades med ett ambush på pappa, vilket vanns av honom och hans snöskyffel... Attans.

Men nog om mina äventyr i snön,
Det var egentligen inte hit jag hade tänkt komma.. Men men!

Vi ses
/M


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback