Vad kan vi om Ryssland?

2010-02-23 @ 20:18:10 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Jag har en vän. Låt oss kalla henne Therese. Det är trots allt hennes namn! Och hon har inte alla hästar i stallet, som man säger.

Som jag skrev innan idag så uppskattar jag hjälp med min uppsats, självklart är jag tacksam för all hjälp jag kan få, även om allt det ger mig är ett gott skratt. Det var vad Therese kunde ge mig!

Jag ska faktikst dela med mig av hela smset jag fick av henne,
kan ju tillägga att hon är på väg hem från Ullared och sitter i en bil. Vi kan hoppas på att hon var uttråkad, döm henne inte allt för hårt...

Såhär lät det när jag frågade henne om vad hon kan om Ryssland:
Stalin och Lenin var puckon. Kulturen går ut på att vara fula, älska konstiga saker och vara förbannat bra på hockey och så tror de att oavsett vad har fett rätt och de hatar USA. Det är ganska lätt egentligen. USA kan man lite om, skriv bara upp motsatser och du har Ryssland i ett litet paket! Fast egentligen är det ett ganska stort paket med tanke på att landet är skitmegafettstort och den där sibiriskajärnvägen genom landet tar typ en halv livstid att åka. Tänk om det hade varit SJ, då hade det fan tagit två livstider! Och med livstid menar jag inte fängelsestraffen i Sverige för det tar längre än tre år att åka på den järnvägen. Utan det jag menar är medelsvensk livstid, ingen kines för de lever bara halva tiden och det är också för lite för järnvägen!

Slut.

  
                                                                                               Hon är en skön prick hon!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback