Guppa på böljorna blå

2010-07-11 @ 23:45:26 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Vilken svettig helg!
Värmeböljan har tagit kol på mig. Därför har det varit nödvändigt att bada en del. Guppa omkring på en madrass är helt okej måste jag erkänna. Med lite lekfullt sällskap och en bok att varva med så känns livet ganska bra.

I fredags firade vi kusin som fyllde hela 21 år. Det blev ett bra kalas. Oerhört fnissigt och aningen livat. Man kan väl säga att lekledaren, alltså födelsebarnet själv, lockade fram barnet i oss alla. Jag kan lova er att jag fick se syner som jag inte kommet att glömma på ett bra tag, jag önskar att jag hade tagit kort. När moster och min mamma hittade en lekplats. Ja, jag skrattade så att mina ögon tårades. Det var en syn väl värd att se.

Tjugoåtta grader har pooltempen kommit upp i efter veckans heta sommarvärme. Min första gupp-helg för i år ger jag fyra tummar upp av fem. En extra tumme upp får jag själv inom prarantes , eftersom har köpt en ny bok till mig själv. Elsas Mode läser jag, av Sofie Fahrman som ni säkert känner igen både på namnet och på bokomslaget. Att klä sig snyggt och att ge goda moderåd erkänner jag att hon kan, därför blev jag aningen skeptisk när jag såg att hon även testat på rollen som författare. Nyfiken som jag är så åkte boken därför med mig hem. Jag har ännu inte blivit besviken på hennes skrivande, tvärt om. Jag gillar den. En riktig tjej bok! En fartfylld och spännade roman för er som gillar att läsa om mode, bloggande, shopping, fest, kärlek, sex, inneställen....
Jag tycker att den är lagom underhållande,
Bra Sofie!

 

Vi ses
/M

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback