Cykelbyxor

2010-06-24 @ 23:46:31 Permalink Maria Fundrar Kommentarer (0) Trackbacks ()

Jag och Antonia var en runda på stan idag. Ja jag kan väl lägga till att vi även var det igår, när jag ändå är igång. But not the point. Går man på stan så studerar man ju folk. Det är sånt man bara gör. Ibland får jag lite dåligt samvete för hur mycket åsikte jag har om allt jag ser. Who am I to judge, really?

Men jag tyckte att jag såg lite väl många med denna cykelbyxa...
Jag förstår inte alls detta nya cykelbyxa-modet. Ska jag vara ärligt så tycker jag inte att det är något smikrande plagg för ens ben. De flesta får sina vader att se en storlek större ut.
 
Jag har under vårens gång sett många exemplar av detta plagg ute i butiker, i diverse mönster och tyger. Jag har då innerligt hoppats på att detta skulle bli något som obemärkt bara skulle gå pase, utan att bli någon direkt fluga. Men ack vad fel jag hade. Jag tycker att det ser ut som att man är på väg att gå och träna... men glömde liksom att ta på sig träningstoppen i farten. För mig ÄR det en cykelbyxa. Inget alternativ till leggins eller skjorts.



Som sagt... Jag förstår inte.
Väntar bara på att svettbandet ska bli modernt också...¨
Eller att gå runder med en bandyklubba...

/M

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback