Felicia

2010-03-29 @ 22:17:16 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

God afton i stugan!

Då har vi intagit vecka 13 nu och detta år innebär det att påsken är här.
Ägg och sill och köttbullar och godis och kulörta färger på fjädrar och sånt trams.
Just påskpynt tycker jag är ytters överskattat! Ett påskris? That's fine. Ett godisägg? Ja, för det hör till. men sen är det minsann bra.
Ifall man frågar mig.

Ni har väl förresten inte glömt att ställa om klockan? Det hade varit sorglit. Kan nog varit många som dragit den ramsan på jobbet idag, lite pinsamt.

Det har inte skett mycket updateringar i helgen, har nämligen befunnit mig i Göte-la-borg! Det har minsann varit trevligt men det hela slutade inte riktigt som det var tänkt!

Tanken var att vi skulle laga systers bil. Felicia heter den förresten.
Felicia var trasig och behövde omvårdnad. Nu är jag ingen hajjare på bilar men om jag inte minns fel handlade det om dels batteriet, bromsarna och generatorn. Men kortfattat, den fungerade inte! Därför körde vi upp i fredags, min händiga pappa hade verktygslådan med sig.. till sin besvikelse var felet större än vad som förväntats.. Fick därmed en saftig karamell att suga på!

Pengar hade spenderats, men problemet fanns fortfarande där. What to do?

Jo, istället bestämdes det att Syster fick följa med och eskortera bilen hem till skåne för vidare ompyssling. Söndag eftermiddag tog vi mod till oss och drog fram startbalarna. Mamma och pappa körde Felicia medan jag och Malin låg tätt bakom med forden.
Varför undrar ni?
Jo för vi hade starka aningar om att bilen skulle behöva bogseras en bra bit... Men! Bilen körde fint hela vägen, Iiga problem! Nästan en liten besvikelse, syster hade tagit sig till Skåneland hel i onödan. Tur i oturen? Ja det är väl så man säger. Men vi behövde inte ens byta ut batteriet på vägen, lite hade den ju kunnat krångla - för sakens skull!

Thats all for right now, but more to come!

Vi ses
/M

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback