Min utförliga verison av ännu en helg i GBG

2010-03-29 @ 23:19:30 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

För Malins och pappa bilen i fokus i denna helgen...
Jag och mamma hade däremot andra tankar om vad helgen kunde innebära...
Vi såg ju ett ypperligt tillfälle för shopping!
Helt okej, eller hur?

Det har varit en mysig helg allt som allt, familjevänligt, gemytligt.

Väl framme i fredagskväll kom Malin till Hotellet där våra föräldrar skulle bo, det blev på heden denna gång. Själv föredrar jag att sova på systers soffa! Där hade vi picknick i sängen med lite ost, kex och vin. Lät väl ganska mysigt va? Det tyckte i alla fall jag att det var. Trots att jag kände mig otroligt trött efter en lång arbetsvecka...

Lördags var det uppstigning tidigt, jag fick ju ingen hotellfrukost som mina föräldrar, däremot fick jag hemmabakat bröd. Det jämnade ut det hela! Därefter var det dags, ut i det tråkiga regn vädert, vi skulle shoppa! Som att släppa lös en unge i en godisbutik, fullkomligt livsfarligt. Men som den ansvarsfulla person som jag är lyckades jag hålla i mina bespaingar relativt bra. Köpte nästan bara nödvändiga saker... jag har länge kännt att en randig kavaj är percis det min garderob saknar.

För er som inte vet.. jag är jack- och kavajoholic.

På kvällen var vi på teater! Det fick mig att inse, jag går på teater alldeles för sällan. Annars är det ju ett ganska trevligt tidsfördriv!
Det var en bra föreställning, Familjen hette den. Den är till att rekommendera. Underhållsam och hade mycket bra skådespelare må jag säga!
Ska ni till göteborg så boka.



Resterande delen av kvällen satt på på en pub, beställde in lite tapas och drack ngot glas vin och pratade omkull varandra! Nej, det var en trevlig kväll. Jag har en bra familj.

Söndagen har ni väl era aningar om vad som försegick? Jag och syster underhöll varandra i vår bil. Spelade musik och sjöng med allt för ljuvligt. Hann även med den vanliga städningen och sen en film på kvällen.

Passande nog tittade vi på en shoppoholocs bekännelser.
Pinsamt rolig.

Nu har ja traggat länge nog, förlåt.
Eloge om ni tog er ner hit!

Vi ses
/M

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback