Börja ha fågelskrämmor i fönsterna?

2010-05-23 @ 07:10:53 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Klockan är sju och jag är klarvaken.
Det var inte min plan, klockan ringer inte försen elva!

Men jag vaknade av att jag hörde ett flaxande ljud ovanför mitt huvud. Yrvaket öppnar jag ögonen - så flyger det runt två svalor i mitt rum! Innan jag visste ordet av så hade de flögit ut igen och jag kunde pusta ut - trodde jag! Då kommer de alltså tillbaka in igen, flyger funder lite och sätter sig på/i min taklampa. De verkade trivas där... Satt och kvittrade, tror de käkade lite, utforskade mitt rum, filosoferade om livet mm. Och nej, de bajsade faktikst inte.

Frågan är vem som är dummast,
de två svalorna som flyger in på mitt rum och vill bygga bo i min lampa -
eller jag som faktisk låg och kollade på detta, gömd under täcket, i 15-20 min?

Det var iaf ett märkligt vis att vakna på!






Vi ses
/M

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback