And i'm back in the game

2010-09-01 @ 23:09:05 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

So i'm back in school.
Idag påbörjades andra och sista året på min utbildning. Hujedamig. Som grädde på moset så kan jag lägga till att jag bara har 60 dagars skola, endast fyra tentor, resten är LIA. Sen ska jag ta världen med storm.

Idag har jag lärt mig att jag är en röd spindel som vill bestiga K2.
Självklart är detta lysande metaforer för min personlighet. Meningen diktade jag ihop själv utifrån tre test som vi gjorde som en liten kick off med vår nya lärare. Verkade vara en pigg prick det där.

Vi, andraårarna, i Osby har nu sex veckors affärsengelska att svetta oss igenom. Nerverna finns redan där hos många när vi nu intar språk nr 2. Men det kommer att gå lysande känner jag på mig. Idag är jag optimistisk. Kan ha att göra med att jag har fått se alla vackra ansikten idag. Ni vet mina klassisar. Det fanns en viss feeling med att vara tillbaka där i klassrummet. Som en parantes så hade vi fått nya stolar, softa kontorsstolar. Riktigt gött.


ps. Det blev back-packen




Vi ses
/M

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback