Olycksfågel

2010-09-01 @ 23:17:19 Permalink Maria Fundrar Kommentarer (0) Trackbacks ()

En sak till.

När jag fika med Julia i måndags sa jag att ett av mina mål/önskemål med kommande skolår är att jag ska ha mindre otur. Julia nickade instämmande med en engagerad blick. Hon påstod att hon hade förmodligen inte kunnat lyckats med ens hälften av det som händer mig även om hon hade försökt.
Jag bara skrattade. 

Så i morse när jag skulle gå av tåget i hässleholm, lagom pigg och naivt förväntansfull, så fick en golfklubba i huvudet. Ja en golfklubba. På tåget. Ingen större skada skedd förutom att mina tankar om ett bättre år plötligt fick sig ett grovt hot.

Jag är en olycksfågel.
Så är det bara.


Vi ses
/M

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback