Bättre Affärer

2011-04-24 @ 16:22:03 Permalink Marknadsföring - Tankar&Funderingar Kommentarer (0) Trackbacks ()

När man startar eget bjuder Swedbank på en påse med guldpengar, vilket är jag tycker är lite fyndigt. Man får en påse guldpengar av banken, en enkelt gest för att dem vill önska dig en god framgång med dina affärer, samtidigt som dem gör reklam för sig själva. "Bättre affärer" står där på påsen och i påsen ligger ett litet "startkapital". That's good marketing! Det här kändes betydligt bättre än den där vanliga tablettasken med reklam, den klassiska pennan med logga på eller eventuellt en keps. Detta var nytt, lite fyndigt och jag tyckte att man blev glad av det. Samtidigt tyckte jag att det sa att Swedbank tycker att sina kunder är värda mer, mer än den där billiga tablettasken. Plötligt så fick jag en bättre syn på Swedbank, för en enkel påse med godis.

Bra jobbat, Swedbank.





/M

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback