Ullared och Julbord

2011-12-18 @ 20:24:00 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Igår ringde klockan 03.30 och det var bara till att pallra sig upp, hoppa i kläderna och dra borsten genom håret innan man hoppade på bussen som styrde mot Ullared. Vi åkte tillsammans med Kristin, Johan och Casper. Resten av passagerarna var tanter som där var bra hålligång i. Jag blev lite facinerad av hur de orkar dra fram sina spritflaskor klockan fem på morgon.

Jag och jens hittade både det ena och det andra, lite julkappar, saker till hemmet och andra bra att ha saker. Jag har funderat på hur mycket man egentligen sparar när man handlar där uppe, förmdlogen fyndar man inte så mycket som man troratt man gör. Vi blev i alla fall mest nöjda med vår golvlampa, mixer och brödrost (med inbygd radio)! Det blev en lång och ganska dyr dag, men jag vann i all fall en tur till nästa år, på loteriet på bussen! Grattis till mig!

Nu ligger jag och Jens på soffan och myser, pussas och tittar på film. I förmidags bjöd mina föräldrar oss på julbord på Byakrogen i Österslöv som var super god. Det var väldigt mysigt men efteråt var man lagom jäst. Därefter hjälpe vi mamma och pappa att välja gran, innan vi åkte hem och började dra i alla Ullaredskassar. Nu är allt i sin ordning, vi behöver bara ta itu med alla paket som slås in. Men det tar vi inte idag - Nu ska vi bara mysa!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback