Storytelling

2011-01-19 @ 21:18:01 Permalink Maria Fundrar Kommentarer (0) Trackbacks ()

Förra veckan påbörjade vi Marknadsföring del 4 och på fredag är det den slutgiltiga presentationen. Det ska handla om Storytelling. Det är en klurig bit där vi ska utveckla en historia bakom en produkt/tjänst/destination/butik/... och den viktigaste ingrediensen i denna uppgiften är kreativitet. Jag ser fram emot att lyssna på allas presentationer på fredag, det kommer att bli underhålling. 

Jag har valt en butik som ligger i Göteborg vid namn Grönbergs Interiör som jag hörde talas om genom min syster. De slår exempelvis in sina blommor med notpapper, vilket är en fantastisk idé. Det finns en historia bakom det hela, det känner man ju. Min uppgift är bara att leta fram den!


Vem är kvinnan i hatten? Och vilket samband har hon med blommorna i notpapper?
Det ska min klass få höra om på fredag.


/M

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback