Tålamod är fiskarens bästa vän

2011-07-07 @ 23:06:02 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()



Det ser inte helt fel ut va?
Jag fick vara Jens fiskar-kompis under gårdagen. Jag har länge varit skeptisk till det där med att fiska. Sitta med en lina i vattnet och bara vänta... Vänta på att det ska nappa. Vänta på en fisk som man ändå måste lägga lika mycket tid på att rensa och böka med. Ja, jag har bara inte förståt grejen. Men för att citera vår allas favorit fabror, nämligen farbror Melker som säger "Tålamod är fiskarens bästa vän". Jag insåg att det hela var ganska mysigt och rofyllt ändå. Det kan visserligen bero på det härliga vädret vi hade också.

Det blev ingen fisk för vår del, men jag fick lov att vara fiskar-kompis till Jens fler gånger iaf.

Ikväll fiskade vi däremot inte. Vi var på kalas i Tollarp istället för kusinen fyllde år. Det var trevligt och traditionsenligt. Vi började med korv-buffe med tillbehör, fortsatte med kubbturnering, åt tårta sen lekte lite lekar. Sanna är bra lekledare.

Vi ses
/M

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback