Hemma bäst

2012-04-07 @ 20:52:48 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Jag och Jens har nästan precis kommit hem. Jag har inte varit hemma sedan i onsdags, då jag bara var hemom en snabb runda efter jobbet för att packa. Jag har sovit i Lyngby i tre nätter eftersom Malin har varit hemma i Skåne för en snabb visit. Vi har försökt att hinna med så mycket som möjligt; vi har bland annat inspekterat naturum, tagit en runda i stan, premiärfikat i solen, ätit påskbuffé, varit på konstrunda, hälsat på både farmor&farfar och mormor&morfar, haft familjemiddagar och jag flörtade även till mig en klippning av moster.

Malin åkte hem imorse och därför lämnade även jag och Jens Lyngby för att istället bege oss till Degeberga för Jens farmors kalas. Där har dagen spenderats med massa släkt och massa mat. Nu känns det otroligt skönt att vara hemma och bara kunna slänga sig på soffan för att ta et lugnt. Vi känner oss lite trötta på att umgås och att flänga runder hit och dit. Det har blivit lite intensivt med alla släktkalas mm. dessa dagar. Vi behöver lite distans nu. Annars har det varit en trevlig påsk!


Jag skämde bort mina föräldrar genom att ge bort en liten present kasse med en massa gott. Det blev en härlig blandning av ostar, kex, en flaska vin, vindruvor, en kartong "sweet heart" Lindt choklad, en påse macarons och ett godisfyllt påskägg designat av Lasse Åberg.


Jag kände att macarons är de mest pefekta påsk kakorna - söta och färgglada!

vi ses
/M

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback