Köket

2012-04-15 @ 14:08:02 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Det var "the big day" i tosdags. Dagen var äntligen kommen då vi skulle få hem vår bänkskiva. Jag tog ledigt hela förmiddagen eftersom den skulle levereras mellan 7-11 (!) vilket är en sån typiskt fantastisk hantverkar tid. Det här med bänkskivan är ju en nagelbitate eftersom den är måttbeställd med underlimmad diskho som måste vara exakt utmåttat. På kvällen gällde det. Vi rev upp plasten och drog bort stöd plankorna.. Lyfte upp den mot stommarna och såg som att den skulle passa - nästan på milimetern. Vi fick ta i lite när vi puttade in den, men jo! Den verkade passa! Vi andandes ut, tittade på varandra och log lite nöjt... Vi hann börja fantisera om att det skulle finnas ett sult på denna historian. MEN. Det finns alltid ett men. Så böjde jag mig ner för att plocka upp plasten på golvet och vred samtidigt blicken mot vasken.. Så såg jag det - där var en glipa mellan vasken och stommen. En liten plåtkant stack ner under vasken och tog emot mot stommen så att bänkskivan bågade sig... Fan.


















Det verkar finnas en liten förbannelse över detta kök. Nu får vi vänta tills imorgon innan vi får ett svar på hur HTH tänker lösa detta. Vi är ganska trötta på motgångar nu. Vi hade egentligen tänkt att ha köket färdigt inom en vecka efter bänkskivan kom men vi får se hur det blir med det. Den ena sidan börjar åtminstonde ta form. Där ska skruvas fast lite täckbitar och pappa ska komma idag och hjälpa till med elen. Alltid något!

/M

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback