Teamaktivitet - chokladprovning

2012-04-20 @ 21:13:30 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

I onsdagskväll hade vi bokat in en liten teamaktivitet för vår avdelning efter jobbet, Jag och mina kollegor var på chokladprovning på Duvanders. Vårt team är kända för att vara riktiga gottegrisar, så vad passar inte bättre än en chokladproving?

Vi började kvällen med en timmes chokladprovning där vi fick höra om chokladens historia, om kakaobönan och vad som gör en riktigt fin choklad. Vi blev bjudna på både fin och "ful" choklad och en massa bra tips på hur man hittar den "riktiga" chokladen på godishyllan.

Efter chokladprovningen fick vi gå ner i fiket där vi blev serverade en italiensk plocktallrik som var fantastiskt god. Tyvärr orkade man inte äta upp allt, även om man så gärna ville! Därefter fick vi ta lite tid att smällta maten innan tårtan serverades. Vi blev bortskämda med på både prinsesstårta och en chokladtårta med hallonmousse. Dem var supergoda, men självklart orkade vi inte dela två tårtor på 8 personer - därför fick vi ta med det hem för att ha det som fredagsfika istället.

Det var en jätte trevlig kväll och jag blev så fruktansvärt mätt! Kvällen avrundade vid halv tio och det var glädjande bild jag möttes av när jag kom hem. Vår bänkskiva var på plats efter många om och men! Kryss i taket! Det blev alltså en väldigt bra dag.






















Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback