The end is here

2012-08-31 @ 17:47:00 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Då var sista dagen på Tollo arbetad. Efter ungefär två och ett halvt år på Tollo så kände jag att det var dags att försöka gå vidare mot nya utmaningar. Det var med blandade känslor som jag sa adjö till mina kollegor för en sista gång (jag har ju sagt hejdå till dem ett par gånger tidigare...). Dem tyckte klart att det var tråkigt att jag skulle sluta men samtidigt förstod dem mitt beslut. Det blev i alla fall en bra sista dag då vi bland annat lunchade tillsammans i Araslöv på företagets bekostnad, sedan bjöd jag dem som ville på fika nu i eftermiddag. Samma kaka som jag "brukar bjuda på när jag slutar" och den var lika uppskattad som alltid, men nu var det ju verkligen sista gången och det satte väl en extra tusch. Jag fick även lite presenter av både mina kollegor och ifrån företaget. Av mina kollegor fick jag ett jätte fint armband ifrån Pilgrim som jag blev jätte glad för. Sedan en Alessi vinöppnare ifrån Tollo, dock har jag och Jens redan två stycken så jag kommer till att byta den till något annat fint. Tre är en för mycket. 
 
Nu är jag alltså arbetslös vilket känns lite nervöst, men samtidigt bra. Jag behöver lite tid för att andas ut, eftersom jag knappt har varit ledig i mer än en veckas tid på över 2 år. Misstolka mig inte nu, jag tycker om att jobba men kropp och själv behöver ta en paus då och då. Jag ska ta lite tid nu att fundera på vad jag vill göra, ta hand om mig själv, söka jobb, måla tavlor o.s.v. Jag känner mig harmonisk och ganska nöjd över mitt beslut att tacka för min tid på Tollo, även om mina kollegor klart kommer att vara saknade.
 
Det kommer att bli en spännande tid framöver. Men allt kommer att lösa sig, det vet jag.
 











Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback