Fullt ös

2012-12-23 @ 20:03:00 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

God kväll!
 
Dem senaste dagarna har varit fullspäckade med bakande, städande, kalasande och annat julstök! Just nu befinner jag mig i Lyngby tillsammas med hela familjen och vi har precis satt oss i soffan efter att ha julbakat, städat och julpysslat en hel dag.
 
Jag har varit omringad av familj och släkt hela helgen och julkänslan är vekligen där i år. Även om vi har ifrångått några av våra traditioner i år så känns det bra, fast samtidigt lite konstigt. Det är framförhållningens år i år! Vanligtvis är lille-jul en väldigt stressad dag då vi ska hinna med allt - slå in alla paket, julbaka, fixa med julmaten, duka, klä granen osv. Det är alltid en väldigt lång och hektisk dag. Men i år är allt färdigt "i tid" så att vi faktkst hinner att njuta av varandras sällskap. Jag gillar det!
 
Jag bjöd på kalas i fredags och vill passa på att tacka vänner och familj för att dem ville komma och för alla paket!
 
Dem senaste dagarna i bilder:
 

Jag och Jens klädde vår första gran och titta så många paket vi ger bort i år!
 





Jag bjöd in familj, släkt, svärföräldrar och vänner på kalas! Det var fullt hus hela dagen!
Fyra sorters hemmabakade kakor  (hallonmacarones med vit choklad, kolakakor, mini-cupcakes med nougat och chokladfrosting och chokladbullar) och en hemmagjord prinsesstårta
 
Såhär blev julgranen i Lyngby och vi har nog slagit rekord i antal stora paket i år!

Julkatten Östen i röd rosett!

Vi julpysslade och gjorde placeringskort och servettringar!

Fina!

16st placeringskort och servettringar till julafton


Ännu ett resultat av alla bakning - Kolor, rockyroad, mozartkulor, snöbollar och tryffel med passionsfrukt!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback