As we say in sweden; Cake on cake

2012-06-27 @ 23:34:14 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Det har varit en lång dag idag. Jobbade till 6-tiden och åkte därefter in till stan för att ut och äta med mina kollegor. Vi åt på Bishop, vårt CS team och några andra av våra europeiska kollegor. Jag hade en jätte trevlig kväll och fick i mig en stor burgare och en chokladfondant till efterrätt. Eftersom vi var 5 svenskor, en amerikanere, en britt och en tysk så fick språket för kvällen bli engelska (till största del). Vi diskuterade mycket om hur lustigt det är med olika språk, till exempel när man översätter typiska uttryck till ett annat språk så som Kaka på kaka blir cake on cake på engelska och totalt tappar sin mening. Många härliga skratt la vi på detta. Det är ganska härligt att bara sitta och skratta en hel kväll. Det vill jag varmt rekommendera.
 
/M

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback