When in Rome, del 1

2012-06-20 @ 00:48:06 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Rom - Den eviga staden.

Att romarna kunde bygga är ju ingen hemlighet, ändå lyckades jag bli väldigt förundrad över alla fantastiska bygnader som man hittade till höger och vänster. Jag tänker mest låta bilderna tala för dig själv men vill ändå säga att vi hade fyra jätte bra dagar i Rom och vi hann med en hel del. Vårt schema var fullspäckat med olika byggnader och andra sevärdigheter så vi var riktiga Ture-Turister med kartan och kameran i högsta hugg. Vi räknade ut att vi gick mellan 1,5-2 mil om dagen tack vare allt vi skulle hinna med. Mest imponerad blev jag av vatikanstaten, så ska ni till Rom tycker jag inte att ni ska missa St Petrikyrkan och Vatikanmuseet!

Några av dem platserna vi besökte:
- Castel Sant´Angelo
- Colosseum
- Fontana di Trevi
- Forum Romanum
- Palatino - Platsen där Rom föddes
- Piazza Venezia
- Vatikanstaten
- Vatikanmuseet (var bl.a. inne i sixtinska kapellet)
- St. Peterskyrkan
- Spanska Trappan













































Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback