Anställ mig, tack

2012-03-01 @ 18:15:11 Permalink Maria Fundrar Kommentarer (0) Trackbacks ()

Det här med CV och att skriva personliga brev är riktigt klurigt. Det är aningen ångest framkallande om man frågar mig. Söker man ett jobb så betyder ju det att man är intresserad och vill ju framställa sig på bästa möjliga sätt. Samtidigt vill man inte och ska man inte ljuga. Allt man har gjort och är värst att framhävas ska formuleras på bästa sätt.

I mitt fall känner jag att jag vill berätta så mycket mer om mig själv än vad det får plats med på en sida. Eftersom jag är ung och har inte jätte mycket erfarenhet så vill jag ju berätta så mycket om möjligt om mig själv och om allt jag har gjort hitintills som utvecklat mig på olika vis. Samtisigt är svårt för mig att skriva om varför jag är bra och varför jag är rätt person för dom. Det tar emot. I vissa fall är jag alldeles för ödmjuk. Det är de där svenska.

Jag sitter och sliter mig lite i håret just nu. Jag måste hitta de där nyckelorden som beskriver mig på ett bra och kortfattat sätt. Jag blir aldrig nöjd.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback