I väntans tider

2012-11-22 @ 18:07:00 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Hej!
 
Dem här senaste två veckorna har verkligen bara sprungit iväg. Jag har lagt mycket tid och energi på en tavla som jag jobbar på. Det brukar vara så när jag väl börjar med något - jag får svårt att släppa tanken av det. Jag har gått runt och tänk på tavlan, haft en bild i telefonen som jag har kunnat titta på för att komma på vad jag kan förbättra osv, funderat och sedan gått tillbaka och korrigerat. Jag jobbar på det i huvudet under största delen av min vakna tid. Just nu väntar jag på att färgen ska torka så att jag kan fortsätta på nästa lager med färg. Jag målar med olefärg och det har jätte lång torktid, det kan ta upp till ett år tills det är helt tort.
 
Annars så spenderade jag större delen av helgen med Antonia. Vi hade mys-kväll här hemma i fredags och lagade mat, tittade på film och sådär. I lördags var vi och tittade på Twilight, därefter gick vi hem till mig för att dela på en flaska vin sedan gick vi ut och dansade en sväng. 
 
I måndags hade jag besök av en gammal klasskompis Johanna, som jag inte träffat på jätte många år. Det var trevligt! I tisdags var även moster Åsa här på besök för att dels inspektera vårt hem och även för att klippa mig. Jag bjöd på fika och delade med mig av vår missär - vi hittade nämligen vattenläcka i köket i veckan! Stor suck. 
 
Rörläggaren var här imorse och kollade läget, tyvärr kunde han inte riktigt sätta fingret på vad som hade läckt så nu avvaktar vi och skulle höras av på måndag. Precis det man vill höra... Nu står vår diskmaskin och blockerar halva dörrhålet och insattsen till vaskskåpet står mitt på golvet. Hurra för vårt hem!
 
Jens är ledig idag och vi haft en väldigt mysig dag, trots vår läcka. Vi unnade oss en frukost med nybakade bullar, oändligt med pålägg, färsk frukt och tända ljus. Vi har hunnit storhandla, fika och tittat på fiskar mm under dagen. För att vara en torsdags så känns det väldigt bra. Jag ska gå och diska undan sedan ska jag börja på maten så att den är färdig när Jens kommer hem ifrån träningen. Ikväll är det taco-kväll!
 
Hoppas allt är bra med er förresten!
 
/M
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback