Nu ska det målas

2012-10-23 @ 17:51:00 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Jag var uppe en runda på stan idag för att jag hade ett paket att hämta ut och passade då på att köpa med mig en tavelduk hem. Jag satt nämligen och tittade på mitt tavelstaffli igårkväll som står helt orörd i ett hörn här hemma. Jag skämdes över att jag inte har målat en enda tavla ännu, när jag fick en sån generös present av Jens i julas. Men eftersom vi har haft det så uppställt och hållt på att renovera så har jag inte känt mig särskilt inspirerad av att plocka fram mina penslar och måleri-väska.... Fram tills nu.

Nu ska jag försöka få fram min konstnärliga sida. Fast jag känner mig lite nervös. Det var flera år sedan jag ritade något och nu kan jag inte ens sudda ifall det blir fel. Det kommer att bli en utmaning, men det välkomnar jag. Jag ritade en slarvig skiss väldigt snabbt och jag tror att det kommer att bli något åt det hållet. En enkel profil med klara linjer i svart och sen ska håret vara helt crazy - som en färgexplosion. Jag vill mest känna av hur det känns att jobba med oljefärgen och hur det är att måla på duk. Spännande! Wish me luck!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback