Besök över helgen

2012-09-10 @ 13:54:00 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Casper (Jens 10-åriga lillebror) var hos oss hela helgen. Han kom redan i fredagskväll och då göttade vi till det med att beställa hem pizza och tog det lugnt. Jens och Casper åkte sedan iväg i lördags förmiddag och försökte fiska men det blåste tyvärr för mycket, istället kom dem hem och spelade TV-spel mer eller mindre hela dagen. På kvällen lagade vi god mat och tittade på två olika snövit fimer - "Mirror, mirror" och "Snow White and the Huntsman". Vi gillade båda två.
 
Igår gick vi upp tidigt för att vi skulle på söndags utflykt. Vi packade en stor fikakorg och åkte till Skånes djurpark! Väl där hade turen att mer eller mindre följa "matbilen" runt hela djurparken och fick alltså se alla djuren in action. Annars brukar man missa många av djuren tycker jag t.ex. bävern och grävlingen. Luften var desutom ganska höstigt igår vilket vi gillade. Det ska vara lite ruggit när man är på liknande utflykter. Vi var där större delen av dagen och när vi kände oss nöjda så tog vi en runda unom City Gross (Jens älskar att gå runt i sådana affärer...). Därefter körde vi hem till Jens mamma i Brösarp för att lämna av Casper och hann även med att få i oss lite mat och kvällsfika. Eftersom jag inte är van vid så mycket friskluft så somnade jag som en stock när vi kom hem.

Jag tycker att det blev en väligt mysig helg av det hela, hoppas bara att Casper hade kul!

Min fredagsunderhållning. Jag bläddrade i en tidning och åt kakor under tiden pojkarna spelade TV-spel
 

smsade med mamma, fick en bild på hennes fredags-underhållning också. 


Fick även en bild på Östen (får alltid bilder på honom). Mamma hade virkat en korg till sitt garn, Östen trodde att den var till honom.
 
Östens ögon påminde mig om "Mästerkatten i stövarna" men hans beteende påminde mig om Malin...


Malin har också en tendens att vilja se om hon "får plats" i saker, t.ex. i kartonger likt ovan...


Lördag! Var på bra humör. Hade lockat håret. Tog en bild på både humöret och håret.


Jens lagar världens godaste nudelwook - smakar köpt! Tog en öl till det medan vi tittade på film. Njöt.


Söta björnar, man vill bara krama om dem.


En orm


Söta små bröder


Sälarna fick mat!


Jens köpte sjukt snygga skor!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback