En shopaholics bekännelser

2012-09-13 @ 16:22:00 Permalink Kläder&Annat Kommentarer (0) Trackbacks ()

Det negativa med att vara hemma om dagarna är att man har alldeles för mycket tid för att göra onödiga saker t.ex. gå upp på stan, fastna vid datorn eller TV:n. Jag har lätt för att fastna vid min dator när jag har tråkigt och då hamnar jag oftast på Facebook, bloggar och slutligen på online klädaffärer. Det sistnämna har nu blivit en riktig bov i dramat, speciellt eftersom det är säsongsbyte. Jag erkänner att jag har "råkat" klicka hem diverese saker hos olika butiker under dem här två veckorna och idag kom det på posten. Allt på samma gång. Jag hämtade ut 5 paket på posten och jag tyckte redan där att det kändes too much. Det blev nästan lite pinsamt. När jag sen desutom hade problem att bära hem allt, det blev väldigt tungt och otympligt, så var där alltså ytterligare en varningsflagga. Folk tittade på mig när jag gick hem men jag försökte spatsera stolt med rak rygg och med näsan i vädret. Det var tungt och munnen var nog sammanbiten, men jag försökte låssats som om detta var en baggis, en helt vanlig dag för mig, som om jag ägde flera miljoner. Hoppades på att folk inte kunde se igenom mitt skådespel. Sen kom jag hem och satte det på golvet och tittade på min hög av kassar. Insåg vansinnet i detta och konstaterade att jag inte ska handla kläder på väldigt länge! 
 


TADA! Bjuder på den. Halsduken, handskarna och skorna är vinröda!
Nu har jag alltså två nya jackor, en pälsväst, tre par boots, ett par vantar, ett pannband, en halsduk, fyra linnen, en kavaj, två stickade tröjor, en väska, lite smink och Jens fick även en ny skjorta. Phu! Jag försöker övertala mig själv att jag var värd detta och att jag behöver dem här sakerna. Förnuftet och begäret är inte överrens.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback