Enjoying life, with a cup of coffee

2012-09-19 @ 13:18:00 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Igår eftermiddag tog jag tåget ner till Hjärup för att hälsa på Antonia i hennes nya lya. Toni bjöd på fika när jag kom ner, vi satt och traggade i soffan och skrattade på ett sådär tjejigt vis. Senare på kvällen lagade vi lite mat, drack lite vin, traggade ännu mer, drog på lite musik och plötsigt började vi möblerade om hela hennes rum. Vi flyttade möbler hit och dit, analyserade, hängde upp saker på väggarna, städade, la upp gardiner och så vidare. Det blev en effektiv tisdgaskväll med andra ord. Till sist kom tröttheten ikapp och vi stod mest och skrattade åt allt. Klockan blev mycket och vi kröp till sängs, sida vid sida. Det var länge sedan vi hade en sleep over.
 
Eftersom jag skulle på möte på arbetsförmedlingen vid 10 så tog jag tåget hem ganska tidigt för att hinna hemom och byta om osv. Min vita skjorta var full av kaffe fläckar. Jag kom på mig själv att trivas, när jag satt där på Lunds station med en kopp kaffe och en press byrån frukost. Jag kom på att jag tycker om att åka tåg, jag finner det mysigt. Jag satt på en bänk på stationen i en halvtimme och huttrade, smuttade på mitt kaffe medan jag tittade på alla människorna, studerade dem noggrant. Det fick mig att tänka på när jag pluggade och pendlade till Osby. Jag kom på mig själv att sakna den tiden. Så många skratt jag har lagt av på öresundstågen. 
 
När väl kom hem och gick innanför dörren möttes jag av en härlig doft - det luktade kanelbullar! Jag tittade in på köksbordet och där låg flera påsar med nybakade bullar. Jag kunde bara le och tänkte då på hur bra jag har det. Jag har precis bryggt en kopp kaffe och sitter nu och mumsar på en mumsig bulle och bara njuter. Njuter över dem små sakerna i livet.
 

Min frukost stund, på en bänk på Lunds station i väntan på mitt tåg

Härlig stund för mig själv med kaffe, fikabröd och några tidningar i vår mysiga soffa, i vårt mysiga vardagsrum
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback