Att klä sig efter...

2013-04-04 @ 21:23:00 Permalink Kläder&Annat Kommentarer (0) Trackbacks ()

Jag har jobbat på kontor i några år och innan dess pluggade jag för fullt då jag ofta fick ställa mig inför folk för att hålla föredrag osv. Jag lärde mig då att klä mig snyggt och respektgivande. Jag gick in i min business-woman roll och samlade på mig lite extra pondus när jag drog på mig en kavaj. Det är en stil jag idag känner mig bekväm i, chict och stilrent. 
 
Något som slog mig när jag skulle klä på mig i morse var att jag har väldigt lite kläder som är anpassade till den här typen av arbete som jag nu utför. Det ska helst vara bekvämt, tåligt och varmt. Inte kan jag stå och packa upp varor i en av mina 32 kavajer. Jag ser framför mig hur ansiktet fäktas med axelvaddarna och en söm som spricker i axelpartiet när jag står och försöker få upp en vara på översta hyllan. Väldigt osmidigt vill säga. Det är ju en jäkla miss kan jag nu känna, då dem flesta av mina kläder består av skira material som är både ömtåliga och inte särskilt varma. Då ska vi inte ens tala som vad jag har för skor...
 
Det här är inget jag har reflekterat över innan, men jag ska kanske ha det i åtanke nästa gång jag är på ett shoppingstur. Att få in lite mer bekvämlighet i min garderob.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback