Fredagsfrulle

2013-04-19 @ 16:18:00 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Jag kände mig väldigt pigg och glad imorse. Det vankades fredagsfrulle på Gulbergs vilket jag såg fram emot. Att börja arbetsdagen med en bullfrukost är det optimala.
 
Jag tittade ut genom våra fönster innan jag började fixa till mig imorse. Vädret såg fint ut och att döma av träden som står utanför blåste det inte så mycket. Vad bra, tänkte jag. Jag kände för att göra mig lite fin i håret, dagen till ära. Det krävde att det inte skulle blåsa så mycket, för att frisyren skulle hållla. Jag gjorde några snabba lockar i håret och drog ett svep med hårsprayet över huvudet. Klar för start.
 
Jag hann komma ut till Långebro innan jag märkte av blåsten. Motvind. Hela vägen. När jag väl kom fram efter 15 min promenad i motvind fanns knappt mina lockar länge. "Vad fin du är i håret idag, Maria" möttes jag av i en glad ton när jag kom fram. Efter att jag hade tittat mig själv i spegeln tänkte jag för mig själv "Det är inte snällt att ljuga". Det såg snarare ut som att jag hade gått och lagt mig med blött hår och sedan glömt att kamma mig imorse. Typiskt.
 
Men frukosten, den var god!
 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback