Inför kalas och jul

2013-12-20 @ 23:43:00 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Det är som bekant, en hel del att stå i såhär i juletid. Det ska köpas julklappar, julbaka och pyntas här och där, dessutom fyller jag år mitt uppe i allt stök. Det är väldigt trevligt att fylla år, men det är inte optimalt att fylla år i slutet av december.
 
Det har varit fullt upp hela veckan. Jag var hos syster i gbg mån-ons för att julshoppa. Det var mycket trevligt med långa dagar på stan och mysiga kvällar hemma hos Malin. Igår tvättade och städade jag innan min moster kom för att klippa och färga mitt hår. Direkt efter det var jag och hadlade snabbt innan jag gick över till Tova, som har flyttat in på gatan brevid. Vi tog något glas vin, tittade på film och snackade. När jag var hemma vid halv tio började jag att baka inför mitt kalas.
 
Jag fortsatte på mitt bakande i förmiddags och hann klart i tid till att svärmor kom förbi för att gratulera mig. När vi hade fikat och svärmor tackade för sig, följde jag med Jens upp på stan, för att hjälpa honom med sina julklappar. Väl hemma slog jag in alla paket och placerade dem under vår fina gran och började därefter på middagen.
 
När middagen var klar kunde jag äntligen pusta ut lite och sjunka ner i soffan med en glas rött och ta det lugnt. Imorgon blir det nog full rulle hela dagen. Det blir drop-in kalas, så man får komma och gå lite som man känner för. Kommer att bli jätte trevligt!


 
 
 

Jag och Malin fördrev en av kvällarna med att baka julgodis
 

Tovas knasiga katt Vince... Ska en katt ligga och titta på TV på detta viset?
 

Jag hade köpt inflyttningspresent och skrivit ett litet rim till Tova och Daniel, vilket dem blev glada för
 

God middag och ett glas rött för att njuta av lugnet före stormen
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback