Julen 2013

2013-12-26 @ 23:22:00 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Hoppas att ni har haft en bra jul vänner!

VI spenderade lillejul med att pyssla, klä granen, slå in dem sista julklapparna och provsmaka julmaten. I vanlig ordning började vi julafton med att äta frukost i Tv-rummet samtidigt som vi öppnade familjens julklappar. Det är den bästa stunden på hela julafton tycker jag.

Min farmor och farfar kommer alltid först för att äta lunch, då det serveras lutfisk och lax. Efter det dukar vi upp till långbord innan vi tittar på Kalle Anka och inväntar resten av släkten. I år skulle Malin och Simon vidare upp till Skövde, så dem körde strax efter lunchen. Julafton fortsatte sedan i vanlig ordning med glögg, julbord, utdelning av julklappar, julklappsleken och till sist gröt.

Jens körde till Lyngby så fort han hade slutat igår för att äta en liten julbrunch med mina föräldrar och för att öppna sina paket. Det var så tråkigt att han skulle jobba på julafton! Men det blev en mysig eftermiddag ändå innan vi skiljdes åt igen, då behövde komma hem för att göra mig redo inför kvällen. Tova hade förfest och därefter drog vi vidare till T-baren och dansade hela natten!

Idag har jag och Jens haft soffläge hela dagen och bara ätit julgodis och hämtmat - så himla skönt! Idag finns inga måste, utan allt får vänta tills imorgo.




Vi lackade några av paketen



 



Julfrukost

 
 

Traditionsenlig syster bild




Tjusig dukning





 


 

Det var dags för paketleken och alla satt laddade!






Julbrunch på juldagen


Och Jens fick äntligen öppna sina paket!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback