Ljus i vårt hus

2013-12-02 @ 10:56:00 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Så, då var alla adventssaker uppe, vilken känns mysigt. Vi slängde upp det lite snabbt och lätt under gårdagen, men jag fick aldig någon riktigt feeling för det. Jag ska piffa till det hela när feelingen kommer. Det är viktigt att man gör det på rätt sätt.

Jens var snäll och knöt upp min paketkalender!


 

Tomten var här och började slå in lite julklappar
 

Köksfönster (med en ej fungerande adventsljusstake)


Sovrumsfönster


Vardagsrumsfönster, som jag tycker blev väldigt tråkig. Jag får fundera ut något där.


Och första ljuset tändes på vår adventsljusstake. Jag gillar vekligen enkelheten i den och kommer att hänga med året om! Jag har tänkt köpa en sån här ljusstake i flera år och var tvungen att slå till när jag hittade den med koppar finish!


Fyllde en matchande lyckta med kottar!


Och självklart införskaffades en liten hyacint också. Men jag hade inte mer jord för att planreta den ordentligt någonstans... Så jag tog ett av Jens Absolut vodka glas! Ha ha.

Hyacinten fick stå i vår bokhylla tillsammans med några ljuslyktor och budskap om vänner, som jag har fått av Antonia och Svärmor!

Och självklart drack vi årets första glögg med lite nötter som tilltugg medan vi tittade på Sound of music. Enligt traditionen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback