Stormen Sven

2013-12-07 @ 07:14:00 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Godmorgon!
 
Jag hoppas att stormen Sven har varit snälla mot er. Personligen har han ställt till det i mitt arbetsschema, vilket har varit lite olyckligt. Jag har faktiskt varit och vänt på stationen precis, i hopp om att det skulle finnas ersättningsbussar på plats till det tåget som jag behövde åka med till Malmö. Men så var inte fallet så att jag fick vända på klacken och bege mig hemåt igen.
 
Det låter kanske lite tråkigt, men man kan antingen bli bitter över att jag gick upp såhär tidigt (kl 05.15) och gick till stationen helt i onödan, eller försöker man att se situationen på ett positivt sätt. Jag kom upp ur sängen i god tid idag, istället för att sova bort min lördag, och fick dessutom en rask mogonprommenad på 2,6 km i (faktikst!) väldigt skönt väder. Jag väljer alternativ nr 2 och ska nu brygga en kopp kaffe, värma en lussebulle och tända alla värmeljusen i vardagsrummet. Jag tänker ha en mysig morgonstund innan dagsljuset börjar titta fram.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback