Alla hjärtans dag

2013-02-14 @ 23:09:00 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Glad alla hjärtans dag!
 
Kärlekens dag. Det är väldigt fint att det finns en dag för kärlek, men personligen tycker jag att dagen känns aningen överskattad. Jag har själv använt den här dagen som "ursäkt" många gånger för att göra eller köpa något trevligt till dem man tycker om. Jag tycker att det är fantastiskt kul att göra någon glad och utbudet är ju större än någonsin såhär års . Däremot förväntar jag mig ingenting till mig själv. Jag tycker inte att det behöver hända något speciellt, men man får gärna ta tillfället i akt och ta en stund för sig själv för att bara vara tacksam för den kärleken man har i sitt liv. Det är det viktigaste tycker jag, det behövs inga stora gester.
 
Vi hade inget alls planerat för dagen men jag kände ändå spontant för att röra ihop en tre rätters lunch i förmiddags eftersom Jens äntligen var hemma igen och var allmänt trött och sliten. Jag ville plötsligt skämma bort honom lite och drog fram vår finservis och tände några ljus. Jag gav honom även en bild på när vi pussas som jag hade ritat under tiden han var iväg. Det hela var väldigt enkelt men Jens blev väldigt glad. Men och andra sidan hade det inte behövt vara alla hjärtans dag för att jag skulle göra allt det där.
 
Min farmor ringde mig i eftermiddags och bjöd över oss på Alla hjärtans dag-middag tillsammans med mina föräldrar. Det var väldigt gulligt tyckte jag! Jag köpte en fin presentask och gick bort till Centrum konfektyr och köpte några fina praliner och gav bort som tack för omtanken. 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback