I min atelje

2013-01-17 @ 22:01:58 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Jag började min dag med att gå på ett möte angående "kompetensare" vilket var informativt. Därefter gick jag till Wallgårds för att köpa en ny pensel och några taveldukar så att jag kan fortsätta mål! Jag har lagt på första lagret färg nu i eftermiddag och känner mig relativt nöjd för att vara första gången. Det stämmer inte riktigt överrens med min tanke, men jag hoppas på att kunna rätta till det vid nästa strykning. Det är inte lätt att jobba med oljefärgen men jag hoppas på att jag har använt lagom mycket färg för att det inte ska krakelera! Nu får tavlan torka i någon veckan innan jag fortsätter. Det är nackdelen med att jobba med oljefärg - den långa torktiden!
 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback