Mitt 2012: Januari - Juni

2013-01-08 @ 18:17:00 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

När jag tänker tillbaka på 2012 så ser jag ett kostsamt år med renoveringsprojekt och en konstant stökig lägenhet med byggdam överallt. Vi har levt i en renoverings-bubbla som vi har lyckats fly ifrån ett par gånger genom att lämna landet. Det känns som att det blev ett ganska långt och bökigt år då vi bytte kök och totalrenoverade vardagsrummet, då vi lyckades att stöta på en hel del hinder på vägen. Jag har samtidigt levt i konstant ovisshet när det gäller min jobbsituation vilket också har varit påfrestande.
 
Men jag vill ändå minnas 2012 som ett bra år med mycket händelser och många skratt. Vi har ett helt nytt fint hem, precis kommit tillbaka ifrån ännu en resa och känner oss peppade för ett nytt år!
 
JANUARI: 


Året började med att åka upp till Göteborg med familjen över en helg för att fira systers examen. Vi åt en smarrig lyxlunch på Heaven 23 och på kvällen bjöd Malin på tårta hemma hos sig.


Efter att ha bråkat med PEAB om vårt kök i över ett år efter fuktskadan fick vi inse att det inte skulle leda någonstans och därför bestämde vi oss för att köpa ett helt nytt kök istället. Så i slutet av Januari började vi riva ut köket och en vi fick leva i en upp och ned vänd lägenhet i dem kommande månaderna...


Jag gick in i 2012 som arbetslös, men chefen ifrån Tollo ringde in mig igen efter bara tre veckor, så det var bara till att dra på sig kavajen igen och återgå till arbetet!
 
FEBRUARI:
 

Det var fullständig kaos i lägenheten under denna månad när vi höll på som mest med köket. Vi stötte på några vägbulor vilket gjorde att det drog ut ytterligare på tiden och pengarna rullade iväg. Vi var runt i halva skåne för att titta på bänkskivor och vaskar men till slut blev det en granit imitation med underlimmad vask ifrån HTH. Dock var där hur lång leveranstid som helst...
 
Vi forstatte att leva på Maxis färdiga rätter...
 
MARS:
 


Jag var på en mini återträff med klassen ifrån Osby. Det blev en ganska liten uppslutning med jag hade ändå fantastiskt trevligt. Jag saknar dem allihop och kan ibland önska att vi fortfarande pluggade ihop! Utöver det så var det inte en så spännande månad, vi höll på här hemma och jobbade för fullt.
 
APRIL:
 

Det blev påsk och Malin kom hem för att umgås med familjen och gå på den årliga konstrundan, vilket var mysigt. Jag köpte äntligen en Björn Flygare ring vilket var en väldigt bra investering - eftersom jag har använt den typ dagligen!
 

Vår mått beställda bänkskiva (med underlimmad diskho) levereades och lyckan var total - fram tills att vi insåg att den inte passade! Efter att ha väntat så länge och levt på micro värmd mat och ätit med/på papperstallrikar och platsbestik i så många månader var detta så deprimerande! Ett par veckors bråkande med HTH följde...
 

Jag var fortfarande kvar på Tollo och chefen bjöd med vår avdelning till en trevlig kväll på Duvanders med chokladprovning och middag. När jag kom hem samma kväll hade Jens och Sebbe fått bänkskivan på plats!
 
MAJ:


Solen började titta fram och jag fixade nya fräscha blommor till balkongen. Jens slutade som målare och började nytt jobb inom militären vilket har blivit en liten omställning i våra liv. 


Köket började äntligen bli klart! Det var bara små deteljer kvar och komma överrens om en kompensation ifrån HTH eftersom bänkskivan inte passade.
 

Vi kunde börja tänka på annat och gjorde en liten utflykt till Ystads djurpart bland annat...
 

Det blev även fint fiskeväder som vi la ett par kvällar på - magiskt fint!

JUNI:
 

Juni var en väldigt festlig månad! Det började med en 25 års fest och därefter drog jag först till Rom med familjen, moster och morbord. Vi var bland annat och tittade på Colluseum...


... Vatikanstaten!


... och Fontana di Trevi!


Därefter flög jag och min kärlek till Prag över midsommar!


Super fin stad!


Vädert vad prefekt, vi hade kul, ölen var god och billig, maten likaså - en perfekt resa!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback