Lax succé

2013-07-06 @ 13:51:00 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Såsom många andras, får även min blogg, lida under sommaren. Tankarna går på annat håll så fort värmen stiger och solen skiner. Det är nästan som om det vore naturens lag. 
 
Hur som helst så måste jag ändå skryta lite om den lax vi rökte igår. Gud så gott det blev! Vi har haft en öring liggandes i frysen ett tag nu, som Jens fiskade upp för några veckor sedan. Därför passade vi på att köpa en röklåda med tillbehör under gårdagen för att testa att röka själva. Både jag och Jens tycker att det är roligt att testa på lite nya saker i köket, gärna mat som sticker ut lite ifrån den svenska vardagen. Hemrökt lax ingår i den kategorin, tycker vi.
 
Vi bjöd hem oss själva till Jens mamma i Brösarp för att dela med oss av våra kokkonster. Dessutom är där så mysigt hemma hos dem. Laxen blev en succé - den godaste vi har ätit! Till den safigta och fina laxen serverades nypotatis, romsås och smörstekt sparris. Det vattnas i munnen bara jag tänker på det!
 








 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback